Gårdagskvällen

Kvällen igår vart lyckad. Maten var som förväntan väldigt god. Jag och Andreas körde på de goda kyckling grillspetten som vi tidigare ätit där som är mumma:) Pappa var lite mer vågad och provade på deras kolgrillade Lammkotletter och han blev inte besviken. Det kunde dom tillaga rätt! Har aldrig provat lamm själv fast det sägs vara gott. Men kommer nog inte göra det heller, det är nog inte riktigt min grej det där med att äta annat kött än ifrån gris och ko. Det vet jag ju smakar gott. Så varför prova något nytt:) 

Efter vi hade ätit klart skulle vi åka hem och titta på den sista fotbollsmatchen för dagen, men vi bestämde oss för att titta in på den nyöpnnade sportbaren Cadillac där Linette jobbar lite extra. De sände matchen på storbilds tv där så vi stannade kvar och såg den över några öl och cider. Men kvällen tog inte riktigt slut här som jag trodde att den skulle göra. Vi tog oss vidare till Strömpis där några kompisar till Andreas var. Vart några cider,öl och skumpa till innan hemgången. Vi hade det trevligt.

Vi hade tidigare innan middagen cyklat upp på stan och skulle nu bege oss hemåt när jag inte får upp mitt lås på cykel. Det har varit jätte trögt i många veckor nu men igår vart det värre än värst. Det hela slutade med att jag fastnade med nyckeln i låset och den bröts av på mitten. Lyckat! Cykeln fick stå kvar och vi tog oss hem på den andra cykeln. Jag skjusade Andreas halva vägen hem sen gick jag resten av biten.

Idag har vi mest tagit det lugnt. Varit och hämtat cykeln på stan och kört ut den till landet där vi fick klippa av låset med tång. Folk som såg oss på stan när vi hämtade den trodde nog att vi stal den. Det var en gammal tant som tittade ganska mycket på oss. Har sen varit ute en sväng till Marieberg där jag letade skor men hittade inga som var fina nog. Jakten fortsätter. De jag hittade fanns inte i min storlek. Tog sen en fika ute på landet på baksidan ute i den härliga vädret och efter blev det lite badminton.

Nu ska vi ta och laga till oss lite mat här hemma och titta lite tv. Blir nog fotboll även ikväll om sambon får bestämma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0