Snart helg...

Nu är det kväller och här sitter man i soffan och är rätt så mör i kroppen. I morgon jobbar jag dag och sen tar jag helg och det ska bli skönt att vara ledig. Var idag ut till Marieberg en sväng och handlade det sista inför i morgon då det är Valborg och sen handlade vi en present till Nina & Niklas bebis Thilde. Hoppas det blir bra. Får visa senare i bloggen vad det blev för fint inhandlat, men det får vänta tills de fått presenten så ingen råkar se det här:)

Imorgon är det Valborg och det blev bestämt i veckan att vi kommer åka ut till min mormor & morfar och där kommer även min mamma, morbror, hans sambo och min kusin vara. Kanske att det blir min andra morbror också det återstår att se. Planen är att vi ska grilla på kvällen, umgås och bara ha det mysigt. Och om vädret tillåter ska vi elda en egen liten majbrasa där ut. Mysigt! Blir att vi kommer sova över där, får se hur många vi blir om alla får sovplats annars kanske det blir så att några får sova i husvagnen som dom har står på tomten. Det löser sig alltid.

Ikväll är det lyxfällan på tv3 och det ska ses. Helt otroligt hur vissa tänker och handlar, man blir ju mörkrädd! Det är mer än vad man tror det är. I alla fall kan man få tips och ideér om hur man ska tänka när det gäller hushållsekonomin, det är alltid välkommet.

Nu ska vi ta och lägga fläskfilén som vi ska grilla i morgon i marinad över natten så den blir extra saftig och god att äta;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0